Hope

الأمل

12 AUGUST 2018 1000-WORD PHILOSOPHY: AN INTRODUCTORY ANTHOLOGY | أغسطس12 2018 ~ فلسفة 1000 كلمة: أنثولوجيا تمهيدية

Authors Michael Milona Katie Stockdale Categories Ethics Epistemology Philosophy of Religion Social Political Philosophy | المؤلفون: مايكل ميلونا وكاتي ستوكديل الفئات: الأخلاق ، نظرية المعرفة ، فلسفة الدين ، الفلسفة الاجتماعية والسياسية

Word Count: 994

عدد الكلمات: 994

Hope is ubiquitous: family members express hope that we find love and happiness, politicians call for hope in response to tragedies, and optimists urge people to keep their hopes up. We also tell ourselves to maintain hope, to find it, or in darker moments, to give it up. We hope for frivolous things, too. But what is hope? Can hope be rational or irrational? Is hope valuable? Is it ever dangerous? This essay reviews recent important answers to these questions with the goal of better understanding hope.

الأمل موجود في كل مكان: يعبر أفراد الأسرة عن أملهم في أن نجد الحب والسعادة ، ويدعو السياسيون إلى الأمل رداً على المآسي ، ويحث المتفائلون الناس على الحفاظ على آمالهم. نقول لأنفسنا أيضًا أن نحافظ على الأمل ، ونجده ، أو في اللحظات الأكثر قتامة ، أن نتخلى عنه. نأمل في أشياء تافهة أيضًا. لكن ما هو الأمل؟ هل يمكن أن يكون الأمل عقلانيًا أم غير عقلاني؟ هل الامل ثمين؟ هل هو خطير من أي وقت مضى؟ يستعرض هذا المقال الإجابات المهمة الأخيرة على هذه الأسئلة بهدف فهم أفضل للأمل.

1. What is Hope?

1. ما هو الأمل؟

The typical starting point for analyzing hope is that it involves a desire for an outcome and a belief that the outcome’s occurring is at least possible. The sense of possibility isn’t merely physical possibility, for we can hope that, say, God perform some miracle that violates the law of gravity. Philosophers tend to think that a person can hope for anything they believe is possible (no matter how low the odds), though it is a separate question whether a hope is rational or not, and to what degree. But the belief-desire account of hope appears insufficient: we might desire an outcome, and believe that the outcome is possible, yet have absolutely no hope that it will happen! A prisoner facing execution may desire a pardon, believe that a pardon is possible, yet be altogether hopeless that he will be pardoned.

نقطة البداية النموذجية لتحليل الأمل هي أنه يتضمن الرغبة في الحصول على نتيجة والاعتقاد بأن حدوث النتيجة ممكن على الأقل. إن الإحساس بالاحتمال ليس مجرد احتمال فيزيائي ، لأنه يمكننا أن نأمل ، لنقل ، أن يقوم الله ببعض المعجزة التي تنتهك قانون الجاذبية. يميل الفلاسفة إلى الاعتقاد بأن أي شخص يمكن أن يأمل في أي شيء يعتقد أنه ممكن (بغض النظر عن مدى انخفاض الاحتمالات) ، على الرغم من أنه سؤال منفصل عما إذا كان الأمل عقلانيًا أم لا ، وإلى أي درجة. لكن حساب الأمل في الاعتقاد يبدو غير كافٍ: قد نرغب في نتيجة ، ونعتقد أن النتيجة ممكنة ، ولكن ليس لدينا أي أمل مطلقًا في حدوثها! قد يرغب السجين الذي يواجه الإعدام في الحصول على عفو ، ويعتقد أن العفو ممكن ، لكن لا أمل تمامًا في العفو عنه.

Hope, then, requires more than a desire for something and belief in its possibility. What else? Luc Bovens argues that hope also requires positive conscious thoughts or “mental imaging” about the desired outcome: basically, fantasizing about the desired outcome occurring. The prisoner facing execution thus hopes for a pardon only if he has pleasant thoughts or imaginations about being pardoned. If hope involves, beyond belief and desire, pleasant thoughts about the outcome occurring, we might be able to distinguish being hopeful for something from being hopeless about it: hope involves pleasant thoughts whereas hopelessness involves unpleasant ones.

فالأمل إذن يتطلب أكثر من الرغبة في شيء ما والإيمان بإمكانية حدوثه. ماذا بعد؟ يجادل Luc Bovens بأن الأمل يتطلب أيضًا أفكارًا واعية إيجابية أو "تصويرًا عقليًا" حول النتيجة المرجوة: بشكل أساسي ، التخيل حول النتيجة المرجوة التي تحدث. وبالتالي فإن السجين الذي يواجه الإعدام يأمل في الحصول على عفو فقط إذا كانت لديه أفكار أو تخيلات ممتعة بشأن العفو. إذا كان الأمل ينطوي ، إلى جانب الإيمان والرغبة ، على أفكار ممتعة حول النتيجة التي تحدث ، فقد نتمكن من التمييز بين الشعور بالتفاؤل بشيء ما واليأس منه: يتضمن الأمل أفكارًا ممتعة في حين أن اليأس ينطوي على أفكار غير سارة.

Adrienne M. Martin questions whether Bovens’s view adequately distinguishes hope from hopelessness. She argues that a prisoner who is hopeless about the possibility of an overturned conviction may still desire the outcome, believe it possible, and fantasize about being pardoned. To distinguish hope from hopelessness, Martin defends an “incorporation analysis” of hope: the inmate incorporates his desire into his plans, believing that he has reasons to plan and act (e.g., with his lawyer) about the prospects of freedom.

ما واليأس منه: يتضمن الأمل أفكارًا ممتعة في حين أن اليأس ينطوي على أفكار غير سارة. يتساءل Adrienne M. Martin عما إذا كانت وجهة نظر Bovens تميز بشكل كاف بين الأمل واليأس. وتقول إن السجين الذي يائسًا من إمكانية نقض الإدانة ربما لا يزال يرغب في النتيجة ، ويعتقد أنه ممكن ، ويتخيل العفو عنه. للتمييز بين الأمل واليأس ، يدافع مارتن عن "تحليل الاندماج" للأمل: يدمج السجين رغبته في خططه ، معتقدًا أن لديه أسبابًا للتخطيط والتصرف (على سبيل المثال ، مع محاميه) حول آفاق الحرية

But does hope really require that hopeful people believe that they have reasons to feel, act, and plan in accordance with their desire, as Martin’s view requires? Michael Milona and Katie Stockdale argue that it does not. We sometimes wholly reject our hopes (e.g., to return to a previous bad romantic relationship), believing that that we have no reason for what we hope for. Rejecting a hope, or believing that we should not have that hope, does not mean that this hope is any less of a hope, contrary to what the incorporation analysis suggests: hopes we wish we didn’t have are hopes nevertheless.

ولكن هل يتطلب الأمل حقًا أن يعتقد الأشخاص المتفائلون أن لديهم أسبابًا للشعور والتصرف والتخطيط وفقًا لرغبتهم ، كما تتطلب وجهة نظر مارتن؟ يجادل مايكل ميلونا وكاتي ستوكديل بأن الأمر لا يفعل ذلك. أحيانًا نرفض تمامًا آمالنا (على سبيل المثال ، العودة إلى علاقة رومانسية سيئة سابقة) ، معتقدين أنه ليس لدينا سبب لما نأمله. إن رفض الأمل ، أو الاعتقاد بأنه لا ينبغي أن يكون لدينا هذا الأمل ، لا يعني أن هذا الأمل هو أقل من الأمل ، على عكس ما يوحي به تحليل التأسيس: الآمال التي نتمنى ألا تكون لدينا هي مع ذلك آمال.

Milona and Stockdale develop the idea that hope is akin not to a judgment, but rather, to a perceptual experience. Just as perceivers often judge their perceptions to be misguided (e.g., at magic shows), so too may hopers judge their hopes are misguided. Hope then involves, beyond belief and desire, a perceptual-like experience of reasons to pursue the desired outcome, or to prepare themselves for its possible occurrence. So, in hoping we may experience reasons to, say, return to an ex partner without believing such reasons exist.

طور ميلونا وستوكديل فكرة أن الأمل لا يشبه الحكم ، بل تجربة إدراكية. مثلما يحكم المتصورون غالبًا على أن تصوراتهم مضللة (على سبيل المثال ، في العروض السحرية) ، كذلك قد يحكم المتفرجون أيضًا على أن آمالهم مضللة. يتضمن الأمل بعد ذلك ، بما يتجاوز الاعتقاد والرغبة ، تجربة شبيهة بتجربة الأسباب الإدراكية لمتابعة النتيجة المرجوة ، أو لإعداد أنفسهم لحدوثها المحتمل. لذلك ، على أمل أن نواجه أسبابًا ، على سبيل المثال ، للعودة إلى شريك سابق دون الاعتقاد بوجود مثل هذه الأسباب.

In sum, there continue to be significant debates about the nature of hope, most notably what needs to be added to hope (if anything) beyond mere belief and desire.

باختصار ، لا تزال هناك نقاشات مهمة حول طبيعة الأمل ، وأبرزها ما يجب إضافته إلى الأمل (إن وجد) بما يتجاوز مجرد الإيمان والرغبة.

2. The Rationality and Value of Hope

2. عقلانية الأمل وقيمته

Hope is generally thought to be epistemically rational if one’s belief about the possibility (or in some cases, the specific likelihood) of the outcome is correct in light of the available evidence. Hope may be practically rational in a variety of ways as well. Hope is thought to contribute to well-being, motivate the achievement of goals, and inspire courageous action, among other things. Beyond epistemic and practical rationality, some hopes may even be rational because they are constitutive of who we are (e.g., a member of a certain religion), and to lose such fundamental hopes would be to lose part of our identity.

يُعتقد عمومًا أن الأمل عقلاني من الناحية المعرفية إذا كان إيمان المرء بإمكانية (أو في بعض الحالات ، الاحتمال المحدد) للنتيجة صحيحًا في ضوء الأدلة المتاحة. قد يكون الأمل عقلانيًا من الناحية العملية بطرق متنوعة أيضًا. يُعتقد أن الأمل يساهم في تحقيق الرفاهية ، والتحفيز على تحقيق الأهداف ، وإلهام العمل الشجاع ، من بين أشياء أخرى. بالإضافة إلى العقلانية المعرفية والعملية ، قد تكون بعض الآمال عقلانية لأنها تشكل ما نحن عليه (على سبيل المثال ، عضو في دين معين) ، وفقدان مثل هذه الآمال الأساسية يعني فقدان جزء من هويتنا.

3. The Dangers of Hope

3. أخطار الرجاء

Hope is not without risks. Thwarted hopes can result in strong feelings of disappointment. Hope may also be a source of wishful thinking, leading people to see the world as tilting in their favor despite the evidence.[12] For example, hope that the problems of climate change will be effectively addressed might lead someone not to bother with climate change activism or to take any personal responsibility to work to mitigate it. Hope can also be exploited, such as when politicians take advantage of the hopes of people in positions of powerlessness. For example, people who desperately hope for greater economic security may be influenced to accept policies that primarily serve the politician’s own ends rather than the people’s. These and other dangers of hope might lead us to explore alternative emotions to hope. Stockdale argues that in the face of persistent injustices, bitterness (i.e., anger without hope) might be a justified emotional response. The relevance of hope to politics and society has also inspired investigation of whether hope is a democratic or political virtue and whether a form of radical hope is needed in the face of cultural devastation and other severe hardships.

الأمل لا يخلو من المخاطر. يمكن أن تؤدي الآمال المحبطة إلى مشاعر خيبة أمل قوية. قد يكون الأمل أيضًا مصدرًا للتفكير بالتمني ، مما يؤدي بالناس إلى رؤية العالم وكأنه يميل لصالحهم على الرغم من الأدلة. على سبيل المثال ، قد يؤدي الأمل في معالجة مشاكل تغير المناخ بشكل فعال إلى عدم إزعاج شخص ما بنشاط تغير المناخ أو تحمل أي مسؤولية شخصية للعمل على التخفيف من حدته. يمكن أيضًا استغلال الأمل ، على سبيل المثال عندما يستغل السياسيون آمال الناس في مواقع الضعف. على سبيل المثال ، قد يتأثر الأشخاص الذين يأملون بشدة في تحقيق قدر أكبر من الأمن الاقتصادي لقبول السياسات التي تخدم في المقام الأول غايات السياسي الخاصة بدلاً من أهداف الشعب. قد تقودنا هذه الأخطار وغيرها من مخاطر الأمل إلى استكشاف مشاعر بديلة للأمل. يجادل ستوكديل بأنه في مواجهة الظلم المستمر ، فإن المرارة (أي الغضب بلا أمل) قد تكون استجابة عاطفية مبررة. ألهمت علاقة الأمل بالسياسة والمجتمع أيضًا البحث في ما إذا كان الأمل فضيلة ديمقراطية أو سياسية وما إذا كانت هناك حاجة إلى شكل من أشكال الأمل الراديكالي في مواجهة الدمار الثقافي وغيره من المصاعب الشديدة.

4. Conclusion

4. الخلاصة

In a world where our needs and desires are so often met with uncertainty, hope tends to emerge. Philosophy has much to contribute to understanding this phenomenon, and the potential value and risks of hope to all aspects of our lives: personally, socially, morally, intellectually, religiously, politically and more.

في عالم غالبًا ما تُقابل فيه احتياجاتنا ورغباتنا بعدم اليقين ، يميل الأمل إلى الظهور. يمكن للفلسفة أن تساهم كثيرًا في فهم هذه الظاهرة ، والقيمة المحتملة ومخاطر الأمل في جميع جوانب حياتنا: شخصيًا ، واجتماعيًا ، وأخلاقيًا ، وفكريًا ، ودينيًا ، وسياسيًا وغير ذلك.